Un comisar european anunță SFÂRȘITUL mașinilor cu motoare diesel în UE

 Un comisar european anunță SFÂRȘITUL mașinilor cu motoare diesel în UE
Publicat: 02/12/2017, 22:00

Anul a început violent pentru Renault. În ianuarie s-a aflat că procurorii francezi investighează compania sub suspiciunea că ascunde cantitatea reală de gaze toxice emise de unele din modelele sale pentru ca în martie agenția pentru protecția consumatorului să acuze producătorul că a folosit dispozitive de păcălit testele de poluare pe până la 900.000 de autovehicule în ultimii 25 de ani. Cel mai notabil efect al acuzațiilor s-a văzut pe burse, unde acțiunile Renault au scăzut semnificativ. AFP nota în martie că, potrivit unor documente obținute de agenție, „întregul lanț de management”, inclusiv președintele Carlos Ghosn, este implicat în cazul de înșelăciune.

După aceasta s-a așternut liniștea în Dieselgate-ul francez, atenția fiind furată de ceea ce se întâmpla în Germania, pentru ca în noiembrie să se afle, prin ziarul Le Monde, că PSA este acuzat, în baza unei anchete privind sănătatea publică a Direcției generale a concurenței și consumului, că și-a programat motoarele diesel să emită mai puțin monoxid de azot în testele de omologare decât în condițiile reale de drum. Autoritatea de supraveghere a găsit că peste 1,9 milioane de autovehicule cu motoare diesel de generație Euro 5, înmatriculate între 2009 și 2015, au această problemă. PSA a răspuns acuzațiilor negându-le, dar și-a asumat responsabilitatea de a regla motoarele astfel încât să se atenueze diferențele de emisii între condițiile de test și cele reale de drum. În acest caz, PSA riscă o amendă de cinci miliarde de euro.

PSA mai are o problemă gravă legată de poluare. Reuters scrie că producătorul cere bani înapoi de la General Motors după ce a descoperit că a fost înșelat în negocieri în legătură cu problemele pe care Opel, fostă subsidiară a constructorului auto american achiziționată în martie de francezi, le are cu emisiile poluante. PSA ar cere înapoi până la jumătate din prețul de 1,3 miliarde de euro plătit pentru Opel.

La începutul lunii noiembrie, PSA a anunțat că va trebui să transfere pe modelele Opel mai rapid decât a stabilit inițial tehnologie proprie pentru un consum mai eficient de combustibil. Eforturile sunt necesare pentru a putea fi respectate noile limite ale emisiilor de CO2 impuse de Comisia Europeană începând cu 2020-21.

Companiile au discutat problema, iar PSA nu a ridicat încă nicio pretenție formală, au declarat pentru Reuters surse apropiate situației.

Noile reguli ale UE cer investiții masive în motoare mai mici și în noi tehnologii pentru sistemul moto­propulsor, încurajând mașinile cu propulsie electrică și hibridă. Cei care ratează țintele pot cumula penalități de milioane de euro anual din amenzi de 95 de euro pe vehicul pe gram de CO2 în exces. CEO-ul de la PSA Carlos Tavares ar fi trebuit să-și dea seama de problemele Opel pentru că șeful GM Mary Barra a citat „costuri mai mari pentru conformitate” ca principal motiv pentru vânzarea Opel din Germania și a brandului-soră Vauxhall din Marea Britanie.

Elzbieta Bienkowska, unul dintre comisarii europeni cu responsabilitate în reglementarea industriei auto, spune că motoarele diesel „aparțin trecutului” și că producătorii auto trebuie să-și intensifice eforturile pentru vânzarea de mașini cu emisii zero.

„În urmă cu doi ani n-aș fi spus în nicio împrejurare că diesel este o tehnologie a trecutului. Astăzi, după acești doi ani educativi, sunt pregătită s-o spun deschis: dieselul aparține trecutului.” Scandalul Dieselgate a izbucnit în 2015. Mașinile cu propulsie pe motorină reprezintă aproape 40% din mașinile noi vândute în Europa. CE va face disponibile 1,6 miliarde de euro anul viitor pentru finanțarea unui program de teste independente pentru mașini.

MAI MULTE PE ZIARUL FINANCIAR

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Momentul atacului din Crângași. O cameră de bord i-a înregistrat pe cei doi tineri...
Prințul Harry și Meghan Markle, probleme grave cu legea! Ducii de Sussex nu și-au plătit...
Fostul milionar din fotbalul românesc a ajuns sărac lipit pământului la 72 de ani! A...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
La 12 zile după nuntă, un tânăr din Indonezia a aflat că soția lui era...
Afacerea cu care s-au îmbogățit doi români întorși după 7 ani din Italia. Sebastian și...
Dieta CIUDATĂ a lui Michelle Obama, la 60 de ani! Alimentul la care a renunțat...
Crima din Crângaşi, produsă din cauza unui Like dat pe Facebook. Victima încercase să îşi...
Cine e, de fapt, bărbatul omorât în bătaie în Crângași! Breaking news
Monica Pop, noi detalii despre starea de sănătate a lui Florin Piersic. Care sunt șansele...
Top cele mai bombate posterioare! Vedetele își etalează trupurile în țările calde
Volkswagen dă startul precomenzilor lui Golf GTI. Cât costă acesta?
Iată cine este bărbatul ce l-a împuşcat pe premierul slovac. Este membru al Societăţii Scriitorilor...
Nouă ERUPȚIE COLOSALĂ pe Soare! S-a VĂZUT tocmai din...
A murit un mare CAMPION mondial al României. Era o legendă în lumea întreagă
Cine s-a răzbunat pe Simona Halep. El este „iubitul” de 57 de ani
Cristina Cioran are un nou iubit, după despărțirea de tatăl fiicei ei. Ce planuri are...
Val polar în România! Anunțul îngrijorător al meteorologilor
Julia este hotărâtă să nu îi mai ierte greșelile lui Robi: „Vreau să îți spun...
Lavinia Pîrva, despre momentele dificile din mariajul cu Ștefan Bănică Jr.: ”A fost o perioadă...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Moșule, când e mai bine să mă însor, mai devreme sau...
(P) Iată ce monitor gaming se caută în 2024
×